Városlista
2023. február 3, péntek - Balázs

Hírek

2022. Április 15. 13:03, péntek | Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Még egy kevés testedzés is csökkentheti a depresszió kockázatát

Még egy kevés testedzés is csökkentheti a depresszió kockázatát

Még egy kevés testedzés, mint az intenzív séta is jelentősen csökkentheti a depresszió kockázatát egy új tanulmány szerint.

Az amerikai Betegségellenőrzési és -megelőzési Központ (CDC) szerint az Egyesült Államokban az ajánlott testmozgás heti 2,5 órás, mérsékelt szintű aerob edzés, például élénk séta, valamint az összes fő izomcsoport heti kétszeri edzése. Ez helyettesíthető erőteljesebb aerob testmozgással, például heti 1,25 órás futással, ugyanennyi erőnléti edzéssel együtt.

A CDC szerint a mérsékelt és az erőteljes testmozgás javítja az alvást, csökkenti a vérnyomást, véd a szívbetegségek, a cukorbetegség és a rák ellen, csökkenti a stresszt, javítja a hangulatot, és hatékony a szorongás és a depresszió ellen.

A JAMA Psychiatry folyóiratban szerdán közzétett metaanalízis 15, több mint 190 ezer ember bevonásával készült tanulmányt elemzett, hogy megállapítsa, mennyi testmozgás szükséges a depresszió csökkentéséhez - írta a CNN online kiadása.

Az elemzés szerint azoknál a felnőtteknél, akik heti 1,25 óra élénk sétának megfelelő fizikai mozgást végeztek, 18 százalékkal alacsonyabb volt a depresszió kockázata azokhoz képest, akik nem mozogtak. A szerzők hozzátették, hogy heti 2,5 óra intenzív sétával már 25 százalékkal csökkent a depresszió kockázata.

A testedzés előnyei akkor mutatkoztak meg legjobban, amikor valaki a teljes passzivitásból mozdult ki azzal, hogy beiktatta a testmozgást az életébe. Az ajánlott szintek feletti testmozgás azonban nem járt további előnyökkel.

A szerzők szerint eredményeik az életmóddal kapcsolatos ajánlásokat megfogalmazó egészségügyi szakemberek számára is fontosak lehetnek.

"Már heti háromszori séta is jobb mentális egészséget biztosít az embereknek, mintha egyáltalán nem mozognának" - hangsúlyozta Adam Chekroud, a Yale Egyetem professzora, egy hasonló, 2018-ban megjelent tanulmány szerzője.

Egy 2020-ban közzétett tanulmány pedig azt emelte ki, hogy még a könnyű testmozgás is segít megvédeni a gyerekeket a depresszió kialakulásától. A kutatás szerint napi 60 percnyi egyszerű testedzés 12 éves korban a depresszió 18 éves korban tapasztalt, átlagosan 10 százalékos csökkenésével volt összekapcsolható. A mozgásformák közé tartozott a futás, a kerékpározás és a gyaloglás, valamint olyan tevékenységek, mint a házimunka, a festés vagy a hangszeren való játék.

Ezek érdekelhetnek még

2023. Február 03. 13:50, péntek | Életmód

Egy 30 éves masztiff lett minden idők legöregebb kutyája

Egy 30 éves alentejo masztiff lett minden idők legöregebb kutyája - írta a BBC hírportálja pénteken.

2023. Február 03. 06:34, péntek | Életmód

Közösen kutatnák az oxigénterápiás lehetőségeket Lentiben és Grazban

A hiperbárkamrás oxigénterápia felhasználási lehetőségeit kutatná közösen Zala Vármegye Önkormányzata, a Lenti Gyógyfürdő és a Grazi Orvostudományi Egyetem az osztrák-magyar Interreg program keretében.

2023. Február 02. 12:39, csütörtök | Életmód

Előbújtak a medvék a Szegedi Vadasparkban

Előbújtak a medvék csütörtökön a Szegedi Vadasparkban, és bár szikrázó napsütés fogadta őket, nem mentek vissza a medveházba.

2023. Január 31. 13:49, kedd | Életmód

Michael Jackson unokaöccse játssza a címszerepet a Michael című életrajzi filmben

Michael Jackson legendás amerikai popénekes unokaöccse, Jaafar Jackson játssza a Michael című életrajzi film címszerepét - számolt be róla a Variety.com filmes szaklap.