Városlista
2024. május 11, szombat - Ferenc

Hírek

2021. Május 05. 17:02, szerda | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Tíz éven belül eltűnhet a klasszikus ügyfélszolgálati irodák többsége

Tíz éven belül eltűnhet a klasszikus ügyfélszolgálati irodák többsége

Az elektronikus aláírás, e-hitelesítés széles körű elterjedésével a klasszikus ügyfélszolgálati irodák többsége tíz éven belül eltűnhet - állítja a Netlock.

Az elektronikusan hitelesített üzleti megoldások vezető fejlesztője az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében kifejti: az elektronikus aláírás, e-hitelesítés technológiájának alapját 25-30 évvel ezelőtt hozták létre. Ez az úgynevezett "nyilvános kulcsú infrastruktúrán" alapuló titkosítás és azonosítás, ami lehetővé teszi lényegében bármilyen irat elektronikus aláírását és távoli hitelesítését.

A közleményben Espán Zsolt a Netlock ügyvezetője szerint több oka is van, hogy miért járnak az emberek az ügyfélszolgálatra, noha távolról is tudnának ügyet intézni. Egyrészt, mert eddig kicsit körülményes volt az e-aláíráshoz szükséges azonosítás és tanúsítvány kiváltása. Másrészt az eddig használt szoftvereknek viszonylag komplikált volt a használata, harmadrészt, még mindig ragaszkodnak a papírhoz az emberek. A koronavírus-járvány, illetve a szükségessé váló távolságtartás azonban digitális robbanást eredményezett - mutatott rá Espán Zsolt.

A közlemény szerint az új igényekre reagálva jelent meg tavaly december végén egy jogszabály, amely lehetővé tette, hogy videohívás útján is át lehessen esni az azonosítási folyamaton, amely szükséges, hogy bárki hozzájusson az e-aláíró tanúsítványhoz. Ez azért jelentős változás, mert korábban be kellett menni az egyes hitelesítés szolgáltató - például a Netlock - ügyfélszolgálatára, hogy ott ellenőrizni tudják, az e-aláírást igénylő személy azonosságát.

Espán Zsolt hozzátette, a technológia terjedéséhez hozzájárul, hogy magánszemélyek most ingyenesen válthatnak ki e-aláírást.

A Netlock úgy véli, lényegében minden adott ahhoz, hogy a tavalyi trend folytatódjon, és egyre többen váltsanak e-aláírásra. A fogyasztói igények a távügyintézés felé tolódnak, és ezt a szolgáltatók is követni fogják: le fogják építeni a klasszikus ügyfélszolgálati irodákat, hiszen ez olcsóbbá, gyorsabbá teszi a működésüket.

A Gattyán György által alapított, öt országban jelenlévő Docler cégcsoport tulajdonában álló Netlock az elektronikusan hitelesített üzleti megoldások vezető fejlesztője, szolgáltatója és integrátora Magyarországon. Szolgáltatásaival több tízezer felhasználó havonta több millió e-aláírási tranzakciót hajt végre.

A Netlock árbevétele 2019-ben 1,1 milliárd forint volt, amelyhez képest 2020-ban 50 százalékos növekedést ért el a vállalat.

Címkék: ügyfélszolgálat

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 11. 07:00, szombat | Belföld

Magyar-kínai együttműködés a vasúti járműgyártás területén

Együttműködési megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-vel - tájékoztatta a magyar társaság pénteken az MTI-t.

2024. Május 11. 06:58, szombat | Belföld

Átadták a felújított Igmándi Erődöt Komáromban

Komárom talán soha nem fejlődött akkora léptekkel, mint napjainkban, ezt példázza a frissen felújított Igmándi Erőd átadása is, amiben fontos szerepe volt a kölcsönös tiszteletre alapuló magyar-szlovák együttműködésnek is

2024. Május 10. 12:09, péntek | Belföld

KSH: 3,7 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak áprilisban, az egy évvel korábbi adatokhoz képest

Idén áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2024. Május 10. 12:06, péntek | Belföld

A KSH szerint olcsóbbak lettek az üzemanyagok itthon, a szomszédos országok áranál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 626, míg a régiós országokban 616 forint volt.