Városlista
2025. május 3, szombat - Tímea

Hírek

2011. November 29. 09:02, kedd | Helyi
Forrás: veszpreminfo

Városmarketing konferencia Veszprémben

Városmarketing konferencia Veszprémben

A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara és Veszprém városa közös szervezésben 2011. december 2-án „Fiatal generációk egy történelmi városban - a városmarketing kihívásai” címmel rendez konferenciát.

A konferencia célja, hogy a fiatal, új (Y, Z) generációra vonatkozó primer kutatási eredményekkel, esettanulmányokkal, közös tapasztalatcserével segítse a kutatók, ifjúsági területen dolgozó szakemberek munkáját, s végső soron hozzájáruljon a Veszprémre vonatkozó városmarketing stratégia kidolgozásához.

Ráhangoló – a konferencia szakmai háttere: az Y és mögötte a Z generáció
„Kik is ezek a gyerekek? Milyenek ezek a fiatalok? Hogyan viselkednek, gondolkodnak és döntenek?

Ők a mai 12-25 évesek, akiket gyakran Y – illetve a fiatalabb tinédzser korosztályt – Z generációnak is neveznek, a bébi-harcosok vagy egyszerűen: a következő generáció. Szociológiai és oktatási felmérések szerint okosak, rendkívül gyakorlatiasak, és miután szimultán több médium felhasználói, gyakran felületes és megosztott figyelem jellemzi őket.

Legfogékonyabb éveikben a technológia és a média a valóság és a fantázia határán mozgott már; az ezredfordulósoknak már igen korán saját mobil telefonjuk volt, és nemcsak a számítógépet tudják használni kicsi gyerekkoruktól kezdve, hanem az interneten is teljesen otthon vannak. 10 évesen website készítők, olyan felhasználói tudással rendelkeznek, ami jellemzően tovább mélyíti a szülőktől és olykor tanároktól való távolságot, akik ezt a sebességet és tanulási folyamatot követni is alig tudják.

A tinédzsereket és a fiatalokat körülvevő felnőtt környezet így néha lemarad, szóhasználatában, érzelmi reakcióikban egyfajta kommunikációs zavar támad, mert egy mai tizenéves képes úgy beszélni, hogy a XXI. századi szókincsnek csak apró részleteit értsék a felnőttek"

A városmarketing nézőpontjából nagy a kihívás: milyen legyen a kommunikáció, hogyan segítsük a lokálpatrióta szellemiség kialakulását, milyen kreatív megoldásokat alkalmazzunk a városi szolgáltatások fejlesztése során? Generációk – X, Y, Z – egymás közt: keressük együtt a válaszokat!

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 19. 07:58, szerda | Helyi

Erdő Péter kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által meggyilkolt vértanú pap boldoggá avatását

Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által 1944-ben meggyilkolt katolikus pap, embermentő boldoggá avatását vértanúság címén.

2025. Május 02. 09:50, péntek | Sport

MOL Magyar Kupa - Hétfőn indul a jegyértékesítés a fináléra

Hétfőn 10 órától kezdődik a jegyértékesítés a labdarúgó MOL Magyar Kupa május 14-i fináléjára, amelyben a tavalyi évhez hasonlóan a Ferencváros és a címvédő Paks találkozik a Puskás Arénában.

2025. Május 02. 09:50, péntek | Belföld

Agrometeorológia: nagy szükség lenne a májusi esőre

Az Alföldön és a Kisalföldön nagy területen száraz a talaj, ezért rendkívül nehezen kel a vetés; a jövő hét elején ugyan a lehűlés mellett érkezik több-kevesebb csapadék, de területi eloszlása ismét egyenetlennek ígérkezik

2025. Május 02. 09:49, péntek | Belföld

Idén már 21 kutyabarát strand és fürdetőhely várja országszerte a kutyásokat

Gyarapodott a hazai kutyabarát strandok száma: tíz éve csak 8, idén már 21 kutyabarát strand és fürdetőhely várja országszerte a kutyásokat, ami jól mutatja a kutyabarát helyek iránti igény jelentős növekedését