Városlista
2024. május 4, szombat - Mónika

Hírek

2011. November 29. 09:02, kedd | Helyi
Forrás: veszpreminfo

Városmarketing konferencia Veszprémben

Városmarketing konferencia Veszprémben

A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara és Veszprém városa közös szervezésben 2011. december 2-án „Fiatal generációk egy történelmi városban - a városmarketing kihívásai” címmel rendez konferenciát.

A konferencia célja, hogy a fiatal, új (Y, Z) generációra vonatkozó primer kutatási eredményekkel, esettanulmányokkal, közös tapasztalatcserével segítse a kutatók, ifjúsági területen dolgozó szakemberek munkáját, s végső soron hozzájáruljon a Veszprémre vonatkozó városmarketing stratégia kidolgozásához.

Ráhangoló – a konferencia szakmai háttere: az Y és mögötte a Z generáció
„Kik is ezek a gyerekek? Milyenek ezek a fiatalok? Hogyan viselkednek, gondolkodnak és döntenek?

Ők a mai 12-25 évesek, akiket gyakran Y – illetve a fiatalabb tinédzser korosztályt – Z generációnak is neveznek, a bébi-harcosok vagy egyszerűen: a következő generáció. Szociológiai és oktatási felmérések szerint okosak, rendkívül gyakorlatiasak, és miután szimultán több médium felhasználói, gyakran felületes és megosztott figyelem jellemzi őket.

Legfogékonyabb éveikben a technológia és a média a valóság és a fantázia határán mozgott már; az ezredfordulósoknak már igen korán saját mobil telefonjuk volt, és nemcsak a számítógépet tudják használni kicsi gyerekkoruktól kezdve, hanem az interneten is teljesen otthon vannak. 10 évesen website készítők, olyan felhasználói tudással rendelkeznek, ami jellemzően tovább mélyíti a szülőktől és olykor tanároktól való távolságot, akik ezt a sebességet és tanulási folyamatot követni is alig tudják.

A tinédzsereket és a fiatalokat körülvevő felnőtt környezet így néha lemarad, szóhasználatában, érzelmi reakcióikban egyfajta kommunikációs zavar támad, mert egy mai tizenéves képes úgy beszélni, hogy a XXI. századi szókincsnek csak apró részleteit értsék a felnőttek"

A városmarketing nézőpontjából nagy a kihívás: milyen legyen a kommunikáció, hogyan segítsük a lokálpatrióta szellemiség kialakulását, milyen kreatív megoldásokat alkalmazzunk a városi szolgáltatások fejlesztése során? Generációk – X, Y, Z – egymás közt: keressük együtt a válaszokat!

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 03. 17:39, péntek | Életmód

Kulka Jánost választották a nemzet színészének

Kulka János Kossuth- és Jászai Mari-díjas érdemes és kiváló művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját választották a nemzet színészének - közölte honlapján a Nemzeti Színház pénteken.

2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld

KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.

2024. Május 03. 13:44, péntek | Kék hírek

Halálra verték azt a nőt, akinek a holttestét Aszódon találták meg

Rabszolgaként dolgoztatták és halálra verték azt a nőt, akinek a holttestét április 28-án találták meg járókelők Aszódon, az ügyben négy ember ellen indult eljárás